Soyut Sıvı Fotoğrafları Teknikleri ve Bir Örnek “Medusalar”

Suyun veya sıvıların soyut formları ile fotoğraf üretmek “soyut veya yakın çekim” fotoğraf dalının önemli bir unsuru olarak giderek kabul görüyor. Elbette bunda küçük bütçelerle ileri teknoloji ve bilimsel metotlar üretmenin artık kolay olduğu bir dönemde yaşadığımızın da rolü var.
Damla ve soyut sıvı form fotoğrafları stüdyo fotoğraflarıdır, orada üretilirler.Teknik alt yapı stüdyo fotoğrafçılığının temelidir. Fotoğrafçılığın endüstriyel ve ticari dalının en çok bu alanda yoğunlaşmış olması onun stüdyo olanaklarını nasıl sonuna kadar kullanılabilineceğinin araştırıldığı ve geliştirildiği bir alan olduğunu göstermektedir.
Bu anlamda yeni tarz soyut sıvı ve damla fotoğraflarının çekilebilmesi teknolojinin, fizik kurallarının, yapay ışıkların (flaş vb) yazılım ve donanımların birleştiği teknik alt yapı ile mümkün olabilmekte ve bir çok yeni metot hayata geçirilmektedir.
Temel olarak damla fotoğraflarından ayrı olarak kullanılan bu teknikler fizik ve sıvının kimyasal atomsal ve dinamik davranış kurallarına dayanmaktadır. Uygulanan bazı temel teknikler şunlardır.
1-Sıvı dolu bir balonu veya sıvı kabını patlatarak soyut hareket ve formlar oluşturmak
2-Model üzerine stüdyoda sıvı atarak sıvıdan giysiler oluşturmak
3-Oldukça yüksek güçteki bir bass hoparlörün üzerindeki titreşimsel alana sıvı konularak ve alttan sesler verilerek sıvı formlar oluşturmak.
4-Sıvı içindeki manyetizma özelliklerini kullanarak form oluşturmak.
5-Sıvı dolu bir kaba basınçlı hava uygulanarak fışkıran sıvıdan form elde etmek.
Damla fotoğrafçılığı ile soyut sıvı fotoğrafçılığı arasında birtakım ortak kural ve uygulamalar olsa da ikisi de farklı teknikler içerir. Çünkü ikincisinde pek damla üretmek gerekmez. Yinede gelişmekte olan tekniklerle bu iki farklı uygulamayı birleştirme yönünde çalışmalar yapılmaktadır.
Bu yazıda bahsedilen soyut sıvı fotoğraf tekniği daha çok medusaya benzetilen sıvı formların nasıl fotoğrafa dönüştürüldüğüdür? Şimdi bunu açıklayalım.
Tekniğin fiziksel oluşumu: Kapalı bir kabın üzerinden bir delik açar, deliğe bir boru salar ve yine kabın yan tarafından açtığınız bir delikten basınçlı hava uygularsanız sıvı kaptan taşar. Temel etod budur.
Bu fiziksel oluşumun fotoğrafa çevrilmesi için kabın içine uygulanan basınçlı havanın kontrol edilmesi,stüdyo ışıkları ve fotoğraf makinası deklanşörü ile senkronize edilerek basınclı havanın gönderildiği anda yükselen sıvının en uygun forma geldiği anda flaşların çaktırılması ve deklanşöre basılması gerekmektedir.
Bu konuda ki aşağıdaki grafikte temel işleyiş basitçe oluşturulmuştur.
medusaçizim
Görüldüğü gibi burada kritik işlevi damla üretmek için kullandığımız selenoid valf görmektedir. Valf bir başınçlı kapta bulunan hava ile sıvı kabının arasındadır ve havayı kontrol etmektedir. Tetikleyici dediğimiz yazılıma ve donanıma bağlı bu valfi uygun zamanda açtığımızda basınçlı hava doğrudan kaptaki sıvıyı fışkıracaktır. İşte bu anda tetikleyici girilen uygun ayarlara göre sırasıyla flaş ve makinayı çalıştıracak ve fotoğraf çekilecektir.
Bunun bu kadar kolay olduğunu sanmayın alttaki fotoğraf çekim sonrası ham bir fotoğraftır ve oluşan çevre kirliliğini gösteriyor. Ve işlenen fotoğraf sonuçta bize aşağıdaki soyut sıvı “Medüsa” fotoğrafını veriyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir